På bølgelengde!

Jeg nevnte for en stund siden at jeg vurderte å flytte bloggen til en annen plattform. Jeg har undersøkt flere muligheter, og har faktisk også opprettet et par testblogger for å prøve meg litt frem. Etter mye frem og tilbake har jeg landet på at jeg blir her hos blogspot. Dette er et konsept jeg kjenner godt, det er enkelt å bruke og ikke minst så vet leserne mine hvor jeg er!

Og for å være helt ærlig, så har jeg vel verken tid eller kompetanse til å starte helt fra scratch! ;)

Den aller viktigste grunnen til å bli er allikevel arkivet mitt. På disse sidene ligger hele historien til Barn og nedsatt hørsel, og den er veldig viktig for meg. Jeg tror også den er viktig for en del av leserne som blar tilbake i bloggen for å finne informasjon, eller rett og slett for å lese noen innlegg på nytt. Planen på en ny blogg var å publisere mange av innleggene på nytt slik at jeg fikk med meg de fleste innleggene, men jeg tror nok en del hadde blitt tapt på veien allikevel.

Som dere ser har det allikevel blitt noen endringer. Jeg har byttet design, lagt til noen undermenyer og litt annet knask. Jeg tror det nye designet gjøre det enklere å finne frem, mer oversiktlig og enklere å lete frem innlegg du har lyst å lese på nytt. Kom gjerne med tilbakemelding dersom jeg er helt på bærtur!



Jeg har også endret navnet på bloggen. Da jeg startet bloggen kom det som en direkte konsekvens av at jeg fant veldig lite informasjon om barn og nedsatt hørsel på nett. Jeg fant en del om døve barn og CI brukere, men veldig lite om barn som brukte høreapparat. Hørsel var og er en stor del av livet vårt, men etter hvert som årene går og erfaringene våre blir rikere har jeg oppdaget et par ting.


Hørselen vår er som den er, enten om vi hører mer eller mindre enn normalen. Det er hvor godt vi klarer å kommuniserer som avgjør hvor god samhandlingen mellom andre mennesker blir. Verktøyene vi bruker, enten de er tekniske, språklige eller visuelle, hjelper oss langt på vei mot å få en god kommunikasjon. Ingen er perfekte. Verken barn, foreldre, pedagoger eller familie, men de aller fleste gjør så godt de kan ut i fra de premissene de har. 

Vi streber hele veien mot å møte hverandre der vi er. Å være på samme bølgelengde.

Så sånn er det! Litt nytt og litt gammelt i en delvis ny forpakning.





Vinterferie neste!

Kommentarer

Populære innlegg